Svenska dvärghundklubbens utställning i Norrköping 080531

Idag så åkte jag, Ingrid och Therese till Norrköping för att ställa våra hundar. Vädret var verkligen toppen, sol och ca 27 C. Kanske lite i varmaste laget men man ska ju inte klaga.

Jag hade anmält både Rya och Troja, Rya skulle in som fjärde hund så det var lite stressigt. Innan vi skulle in i ringen så gick jag en sväng med hundarna och tyvärr så gjorde en hund utfall mot Rya så hon kom av sig helt.
När vi sedan skulle in i ringen så ville hon inte alls, TRIST!
Men trots hennes ovilja så fick hon bra kritik och en etta. Puss på dig Rya-Rya!

Troja var på bra humör, det har hon varit nu sedan valparna kom. Känns som det har stärkt henne sjävförtoende.
Hon ställdes i öppen klass och blev 1kv, 1kk och fick CK, sedan placerade hon sig som 3 btkl.

Terry (pappa till valparna) blev bästa unghund och blev BIS 4. Vi gratulerar honom och Ingrid Raij!!

Griffonsektionen hade även sitt årsmöte idag ute i det gröna. När det var klart så satt vi och fikade under våra parasoll, för nu var det riktigt varmt kan jag säga.

Vi hade alla tre en varm och supertrevlig dag och efter utställningen så gjorde vi en avstickare hem till Janeth (Edvinas kennel) för att kika på hennes valpar. Dom var naturligtvis bedårande. Tack för titten Janeth!

Väl hemma så somnade Troja ute på gräsmattan, SITTANDES!! haha!! Ja man var allt lite slut efter en sån solig dag.

Tack Ingrid och Therese för att ni är så supergulliga! Therese kunde i och för sig hålla lite mer ordning på mig och tala om när jag ska in i ringen ;-) Men jag är säker på att hon kommer att bättra sig hihi!!

Kramar från oss alla!

Tyvärr så hade jag inte kameran med så några bilder blir det inte den här gången.

Tack vare Julia Hierner så har jag några foton på mig och Troja.

image171

image172

image173

Tack Julia!

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack för en rolig dag! Du var jätteduktig att visa både Troja, Rya och Mumme (i BIS-junior.)Det syns att Troja fått stärkt självförtroende när man ser henne gå i ringen. det ser positivt ut:)! Tråkigt att Rya blev skrämd, men det är bara att ladda om tills nästa utställning.
Ja, det blev en väldigt varm dag. Nästa gång skall jag komma ihåg att använda sololja. Eller vad tycker du? Fick iallafall en glass så jag är väldigt glad och nöjd över dagen hehe. Det var väldigt snällt av dig att köra.
Håller med om att Valparna hos Janeth var väldigt fina!
Du glömde säga att Terry blev BIS-4 unghund och Otto BIS-4. Nej nu försöker jag bara skryta, får sluta med det... hehe
Är så nöjd över dagen och sällskapet!
Kramar/Therese

2008-06-03 @ 00:37:25
URL: http://www.griffon.webb.se
Postat av: Jannica

Låter verkligen som en super trevlig dag! Och vilka resultat! Synd att Rya blev skrämd!! Men det går bättre nästa gång! Ska du till Avesta??
Kram på dej

2008-06-04 @ 07:45:10
URL: http://fido.zoomin.se
Postat av: Ninna

Ohh, så fin bild på Troja när hon kollar upp mot dig, Troja from her best side! ^^, jätte fin är hon!

2008-07-24 @ 22:47:01
URL: http://www.kennelnotice.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0