Jägare är inte kloka!!!

Jägarna har under årens lopp sjunkit i mina ögon. Det är ett himla dravel om huruvida det faktiskt är deras förbaskade RÄTTIGHET att skjuta älg, eller vilket vilt det nu kan vara.
Och dom tycker dessutom att vargen bör uttrotas så att inte vargen TAR deras villebråd!!??
Jag säger bara en sak: Skaffa er ett ICA kort!!!!

Jag är så trött på att se jägare, som med gråten i halsen intervjuvas i TV och hulkar fram att älgarna räcker inte åt dom. 
Vuxna karlar, skärp er!!!!

För ca tre veckor sedan så var vi ute och gick med hundar borta vid Kjulamon. Där är det utmärkta leder så att man inte ska kunna gå vilse. Och vad händer???!!!
Jo först kommer det en älg, sedan en hund och som grädde på moset ett skott. Med tanke på vilket håll hunden drev så stod vi mitt i skottlinjen.

Det här är ett ställe som mycket folk rör sig vid och trots detta så fanns det inte en enda skylt som varnade för att jakt pågick.???

Och nu till det som verkligen har upprört mig!!

Idag åkte jag som vanligt iväg till skogen med hundarna. Väl framme så hann jag inte gå så långt, förrän vi blev beskjutna!! Förmodligen trodde jägaren att Fiffi var ett rådjur.

Eftersom jag inte visste vart den fördömda jägaren satt, så visste jag inte heller åt vilket håll jag vågade gå.
Jag ropade högt och ljudligt på hundarna, särskilt på Troja, som blev skitförbaskad över att det sköts på oss. Sedan gick jag runt till alla jakttorn och kollade om jag kunde hitta honom.

När jag kom fram till det sista tornet, som låg på andra sidan ängen, så såg jag hur jägaren blev upplockad av en bil. Han tog ingen som helst notis om oss, fast vi var max 60m bort.

Jag har bara en sak att säga till jägare: FY SJUTTON!!!!!

Det verkar som att jägare är både blinda och korkade, och vid det här tillfället var det väl till vår fördel. För hade han kunnat sikta och skjuta så hade jag nog inte haft min Fiffi kvar.

Så det enda som, enligt min åsikt bör uttrotas, är jägare!!!

Ringde jägarförbundet och fick till svar att man får skylla sig själv om man är ute och går under jaktsäsong. Så för guds skull HÅLL ER INNE OM NI INTE VILL BLI SKJUTNA!!!!

Sedan att vi "vanliga" människor är ute och går alla dom andra 300 dagarna på året det har tydligen inte med saken att göra. NÄ vi får snällt anpassa oss efter dessa HOBBYMÖRDARE.


Se åtminstone till att sätta upp en skylt : JAKT PÅGÅR!! Men jägarna har inga skyldigheter till detta!!


Kommentarer
Postat av: Griffonkillarna på Österlen

Usch va hemskt. Vill inte ens tänka tanken på vad som skulle kunna hända om skottet hade träffat Fiffi eller någon av er andra för den delen. Var helt säker på att de var tvugna att sätta upp någon typ av skylt där det står att jakt pågår. Tänk om de skulle träffa en människa som är ute och motionerar. Vá skulle de säga till henne/honom eller dennes familj - skyll er själv eller... Hemskt!!!! Håller helt med dig... HOBBYMÖRDARE är vad de är... Det måste helt klart finnas striktare och klarare regler kring ex. skyltning så ingen oskyldig kommer till skada... Skönt att ni klarade er!!!

Kramar från oss alla...

2009-01-21 @ 23:11:15
URL: http://our-site.dinstudio.se
Postat av: Michaela och Casper

Men vad fasen är det som pågår?! Hur kan det ens vara möjligt att dom inte har några sådana skyldigheter gentemot allmänheten, som att ens sätta upp skyltar om vart det pågår jakt? Det är det minsta dom ska göra.

Jätteskönt att ni kom undan helskinnade, tycker gott du ska göra en anmälan om det finns möjlighet till det! Jag skulle göra mig olycklig på den jägare som korsade min väg under samma scenario som ni utsattes för. Fy..



Stor stor kram till er alla och hoppas allt, förutom jägarincidenten, är bra!

2009-01-22 @ 18:09:03
URL: http://caspertrump.bloggagratis.se
Postat av: Jannica

Fy f*n vad otäckt!! Det är ju helst sjukt att dom får hålla på!! Och speciellt när dom inte ens ser skillnad på en hund och ett råddjur!!! Så tråkigt att du inte han ikapp honom/henne!!!

Tur iaf att allt gick bra!!!

Kram på dej

2009-01-22 @ 18:57:16
URL: http://fido.zoomin.se
Postat av: Therese

Jag har inte en hatlista, men om jag skulle ha en skulle blinda jägare toppa den listan.



Skönt att det gick bra! Toppen att Troja blev så förbannad och började skälla, annars hade han kanske inte fattat att det var hundar utan fortsatt skjuta. Blind var han, men tur att han inte var döv iaf.

Var rädd om rådjuret Fiffilottan och sätt på henne en neonfärgad väst. För det har väl inte rådjur på sig i vanliga fall???

Det borde finnas bättre lagar och regler om skyltning och annat, men tills vidare får man rusta sig med reflexvästar.



Kramar/Therese och gänget

2009-01-26 @ 01:30:52
URL: http://www.purpleteams.webb.se
Postat av: Katti Svedberg

Detta låter ju helt absurt!!! Å den förbaskade jägaren hade inte ens mod att kolla att allt gick bra med er? Vilken ynkrygg!!! Å sen Jägarförbundet som kläcker ur sig en så urbota korkad kommentar??

Shit man blir ju galen när man hör sånt här!

Ring för sjutton till tidningen så det kommer upp til diskussion.

//Katti

2009-02-01 @ 20:49:36
URL: http://www.pyrzidane.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0